Welkom meereizigers!

Istanbul en Dar es Salaam

Dag alle lieve mensen in Nederland,

Al zittend op een zonnige catamaran, zullen we jullie even de nieuwste updates geven over onze reis. Maandag hadden we al een verrassing heel veel volgers kwamen naar Maarheeze om ons uit te zwaaien. Hele leuke verassing van het personeel, dat ze daar met zovele waren!
De conducteur sprak ons in de trein aan: ‘waren al die fans voor jullie', ja dat waren ze!

De reis naar Istanbul ging vlotjes tot we bij de bagageband aan het wachten waren op onze spullen. Zelf na een half uur waren er nog geen overvolle backpacks te bekennen. Ze vertelde ons geduldig te wachten, maar jullie kennen ons. Daar hadden we natuurlijk geen zin in! We spraken een man die ons kon vertellen dat ze al doorgestuurd waren naar Dar es Salaam. Dat scheelde ons een hoop geschouw met koffers. We hadden niets om ons op te frissen maar stinken gaan we toch doen! Vooral de snikhete kamer die we met achten deelde droeg daaraan bij, hele ervaring!
Toen Ellen in de enige modderplas in heel Istanbul stapte werd het eerste contact gelegd. ‘dat was niet mijn schuld' riep een citytrip aansmeerder haar toe. Echter na een aantal woorden gewisseld te hebben kon deze actie nog wel eens heel nuttig voor haar uitpakken.
Hij bleek naast aansmeerder ook een Erasmus student te zijn die me graag wilde helpen als ik volgend jaar voor een half jaar naar het zonnige Istanbul afreis. We hebben de rest van de dag in de side-seeing bus doorgebracht en zijn tot de conclusie gekomen: ‘Istanbul is een bruisenden stad'.

De vlucht naar Dar es Salaam was super, lekker eten en ieder zijn eigen personal computer met de nieuwste films, muziek en games. Het hostel waar was het tegenovergestelde! Toen we om drie uur 's nachts aankwamen was onze enige wens: een lekker bed. Toch was het even slikken, zo'n smerige/ oude/ stinkende kamer inclusief kakkerlakken natuurlijk!

Dus nu een dag later, drie dagen niet gedoucht, stinkend op een catamaran, vallen we nog steeds in de smaak bij de lokale bevolking. We hebben vanochtend al enkele deals gesloten, met een plaatselijke safari organisator. Maar nu eerst: ZANZIBAR!!

bedankt voor alle leuke reacties!

Marjanne

Wohhhh .... ,wat een begin !!
en het avontuur is nog maar net begonnen.
kijk al uit naar jullie volgende reisverhaal .

hèèl vèèl groetjes uit de Hei, ook van mijn vriendje xxx

erica

moet je weten hoe erg ik stink, want ik zat al stinkend te wachten in die hete rugzak in Dar es Salaam. Maar nu zijn we weer samen gelukkig en kunnen we samen weer verder stinken. Hang je rugzak maar even in het water langs de catamaran Jeanne, dan word ik nog gewassen.

groetjes van Erica

Fred, Ria en de rest

Fijn dat die conducteur ons ook had zien staan, vielen we wel op toch! Leuk om te horen dat jullie wel weten hou je mensen om je vinger moeten binnen, stelletje charmeurs.
Blijf steeds weer alles vertellen aan ons zodat we een beetje beleven wat jullie allemaal meemaken. Veel plezier daar en tot horens!!!!!!!!

Baukje

Ha, nu heb je weer een nieuwe insider gecreëerd Ellen, jij bent goed bezig. Misschien kan die ook voor jou een kamer regelen als je daar gaat studeren. Veel plezier nog en pas op schoonmoeders :D

xxx

Loes van otterdijk

Het begin klinkt al goed :-) heel veel plezier! Maak er een mooie reis van!

ans

nou,nou,wat een verhaal,en jullie moeten nog maanden, ik wil alles van jullie reis weten,verheug me al op het volgende verhaal,veel plezier jullie tweetjes,en goed op elkaar passen,

Hilde

Haha gaat alweer goed met jullie! Zo te horen vermaken jullie je al goed ondanks de wat tegenvallende praktische zaken ;) Maar daar was ik al niet zo bang voor ;)
Nog super veel plezier, ik zal jullie zo lang mogelijk proberen te volgen tot ik zelf vertrek!
X

ilse

he ladies, lekker stinken haha, klinkt al goed, ben erg benieuwd hoe de reis verder gaat!!xx ilse

maria en peter

Jullie zullen ook eens niets geks meemaken met je koffers maar al wel leuk dat je al een contactpersoon hebt voor je studie met ons is het goed en heeeeel rustig ik wacht in spanning af hoe het verder met jullie gaat groetjes en een knuffel van ons

Liesbeth

wat fijn te weten dat jullie al zoveel spannende dingen meemaken. Hoe vuil kun je je voelen. wanneer je die rugzak weer tegen komt heb je de helft misschien wel niet meer nodig .
Groetjes en geniet van al die leuke mensen die met modder knoeien

christel en Miel

O wat leuk om jullie verhaal te lezen... Het begin is gemaakt... Klinkt goed! wel tikkie vermoeiend... Kijk al uit naar jullie volgende verhaal. Geniet!!! x ons

Anneroos

Oh Ellen wat fijn dat je weer herenigd bent met je kakkerlakken!! ;)
Klinkt allemaal als een goed en spannend begin van de reis, en snelle update al! Heb je trouwens een ander nummer?
Benieuwd naar jullie volgende verhaal! X

ellen en jeanne

bedankt voor de grappige reacties!
ja idd baukje, dat was het achterliggende idee van deze nieuwe vriendschap :P
we hebben nog geen nieuw nummer omdat ze hier alleen zanzi-cards hebben dus we gaan terug op het vaste land proberen een sim te score!

ellen en jeanne

Wegens slecht internet staan de foto's op ellen haar facebook.

maria joosten

Zo, heldinnen, wat een leuke berichten allemaal. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben en dat deze reis veel inzicht zal bieden in wat voor jullie het leven werkelijk betekenis geeft. Lieve groet.

Marjolein

Zo klinkt al goed allemaal! Veel plezier nog en we horen wel weer wat jullie allemaal meemaken! Welteruste tussen de kakkerlakken;) X

Barry & Nadie

He Ellen en Tante Jeanne,

Wat een eerste verhaal zeg! Ik zit het hier met kippenvel te lezen, erg he.. Maar ik vind het zo knap dat jullie dit allemaal doen! Zo maak je nog eens wat mee ;) Heel veel plezier en ook wij zijn benieuwd naar het volgende verhaal..

Groetjes,
Barry, Nadie, Levi en Liz

Sandra

Leuk om jullie verhaal te lezen! Van bruisend Istanbul op naar Zanzibar.. dat is vast ook niet verkeerd!!!
Geniet ervan!!

x Teun, Cas, Maico en Sandra

Hans

mooi niet alles moet gesmeerd verlopen dat is vakantie . in someren was het weer een dolle boel met de kennedy mars vooral in de kampstraat.
geniet ervan we kijken uit naar de volgende avondture verslag.