Welkom meereizigers!

zanzibar, arusha here we come!

Dag beste volgers,

Weer even tijd voor een kleine update

Eenmaal op Zanzinar aangekomen ging er een wereld voor ons open, eerst naar stone town dit is een stadsdeel waar alleen maar kleine straatjes tussen de hoge huizen zijn waar de bevolking hun verkoopwaar aanbieden, je kunt het vergelijken met een mierennest, iedereen groet je vriendelijk met Jambo, wat goeie dag betekend.

Ons hostel was supermooie voor afrikaanse begrippen dan warm water is er bijna nergens maar een douche is al oke.

Voor het hostel was een super gezellig restaurantje en helemaal in de openlucht echt goed sfeertje en lekker eten!!!!

De volgende morgen afgereisd naar het noorden waar de mooie witte stranden zijn (je weet wel die van bounty) en echt je ogen doen er zeer van zoveel wit zand en glinsterende blauwe zee.

Daar zijn we meteen op duikles gegaan iets wat ik mezelf beloofd had om nooit in mijn leven te doen, en nadat ik de halve indische oceaan had leeg gedronken (en vies dat zoute water) mocht ik de dag daarna mee voor het echte werk!

S morgens half 8 werden we opgehaald op het strand om ver de oceaan op te gaan naar het koraalrif om daar de mooiste vissen te spotten! En echt met ons weatschout en zeer zware duik flessen gingen wij naar de bodem en het was geweldig prachtig en gelukkig een goeie instructeur bij voor de paniek aanvallen op te lossen 15 meter onder water. Maar het is een ervaring voor het leven.

Nog een dagje shillen op het strand, en dan weer naar het vaste land terug.

Toen de bus naar arusha, die dag was HELL. s morgen half 6 bed uit om de ferrie te halen en jammer geen onbijt, daarna rennen om de bus te halen, en ja hoor een een te volle krappe bus met 80 zwarte mensen gingen wij opweg, 600 km to go!

Het was heet en herrie en maar een plasstop onderweg geen eten, maar na 13 uren gereisd te hebben kwamen we dan toch in arusha aan waar een taxichaufeur al 3 uur op ons zat te wachten. Het voordeel om zo te reizen is wel dat je vor 20 euro héél véél Afrika hebt gezien.

In de middle of no where kregen we toch een super mooi hostel en werd er om 12 uur s nachts nog een hapje eten gemaakt.

En nu zitten we op een camping met ja ja een eigen kok een landrover met chauffeur en een safaritent voor de nacht. En two nice guys from greate britan die studeren voor arts (dus dat klingkt goed hé)

Dus morgen ngorongo wildlife park to see the BIG VIJF.

Nou tot schrijfs we gaan kijken wat mozes voor ons gekookt heeft!!

Groetjes van muzgu's Ellen en Jeanne

Reacties

Reacties

Marlie

Goed iets van jullie te horen! Ging er al vanuit dat jullie waren verslonden door leeuwen...Maar gelukkig kon ik mijn schoonbroer vragen om een teken van leven :) Zag de foto's bij Ashi, ziet er goed uit. Nog wel wat bleekjes en ook die jurk is niet zo mijn smaak, maar voor de rest blenden jullie perfect in! Goed om te horen dat het goed gaat. Zullen we binnenkort een keer skypen? x xx

Rob

cool om te horen idd zusje en moeder door het grote afrika. whaha cool zijn jullie dan ook nog aan gevallen door de vissen? ik ga straks ook naar het strand van de zwarte zee dus niet wit haha. gelukkig zijn er artsen bij die leeuwen kunnen nog
gevaarlijk zijn. nou nog aan de haak slaan he ellen. veel plezier nog in de wilderness en in afrika groetjes de king

ans bosch

wat fijn om weer iets van jullie te horen,maakte me al zorgen,maar zo te lezen hebben jullie de tijd van je leven,lekker relaxt,geniet er van,want zoiets maak je niet elke dag mee,kijk weer uit naar jullie nieuw verhaal
pas goed op je zelf en tot ziens
gr ans

carola

zo dames jullie hebben volop avontuur geniet er maar lekker van en als daar nog wat zon over is stuur dan eens wat naar ons grtjes carola

Linda Maas

Leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen!
Klinkt erg goed allemaal ladies, wat een geweldige tijd beleven jullie daar!

Geniet!
Groetjes Linda

Marjanne

diepe zucht ......gelukkig ze leven nog , maar dat kreeg ik vandaag al bevestigd door Maria die had een dank je wel gekregen voor haar kadootje aan asraf ( ben niet zo goed in namen ))dus jullie moesten daar nu wel zijn !Ellen gefeliciteerd nog met je vriendje en ja wat is die onderwaterwereld prachtig hè ben zelf nog nooit zo diep geweest en dat ga ik ook NOOIT doen jeanne maar heb wel uren voor onze aquarium gezeten en dat jullie die big five gaan zien.................oooohhhh ik ben jaloers !!!!!!!!!!!!

ben benieuwd naar jullie volgende verhaal ga nu de foto's kijken ! groetjes en nog heel veel mooie belevenissen xxx

maria v d tillaar

eindelijk een berichtje ik was al bijna in de veronderstelling dat jullie ons vergeten waren maar fijn te horen dat jullie het zo leuk hebben heb ashiraf gefeliciteerd en daarom wist ik ook dat jullie daar waren een beetje zon mogen jullie wel sturen het is goed stekkenweer hier groetjes maria en peter

Je pa. Gerard

Heeeej muzgu's Ellen en Jeanne.
Leuk weer iets te horen. Nice town, (zeker zwarte mieren, haha, rode steken) nice water, nice bus (80 pers?) nice room only for 20 Euro's dat is geen geld. Leuk dat jullie saampjes zo van Afrika genieten. Vervolg jullie tocht, laat ons meegenieten. Lieve groetjes xxx je vader. Gerard

Anneroos

Heeee Ellen en Jeanne, klinkt weer goed allemaal!! Foto's zien er ook weer super uit! Veel plezier nog in Kinoni en spreek jullie snel weer xxx ps. Vergeet niet te zoeken naar een leuke neger voor mij ;)

petra vlemmix

ha ellen en jeanne, fijn te horen dat jullie het zo leuk
hebben geniet er samen van. wij zullen jullen volgen. lieve groetjes. petra en nico.

anita nijssen

Fijn dat het goed met jullie gaat en dat jullie zulke geweldige dingen meemaken. Onze vakantie zit er al weer bijna op. Was ook heel goed gegaan maar de busreis viel ons erg zwaar ook al was het niet te vergelijken met jullie ritje.
Veel plezier nog en de groetjes van ons.

Angelly

Hoi Jeanne en Ellen,
wat een heerlijke verhalen om te lezen, maar natuurlijk geweldig om te beleven. Toch wel een beetje jaloers op jullie avontuur. Geniet ervan samen! Groetjes uit Weert.

Liesbeth

goed dat jullie er lol in hebben mooi is de zee daar beneden . Laat je lekker verwennen in Kinoni dan ben je de rest weer vlug vergeten en schrijven he heb wel honderd keer gekeken of er bericht was Geniet en groetjes Liesbeth

Marleen

Hoi Jeanne en Ellen,

Fijn om weer wat te horen van jullie en wat heerlijk samen zo'n ervaringen op doen. Geniet er van.
Groeetjes, Marleen

hans donkers

cool die verhalen duiken hebben we in turkie gedaan geweldige ervaring hebben jullie mooi weer geniet er van je mist niets hier doet niks als regenen.
bewaar het reis schema maar ik heb al weer zin om te gaan .
gaat jullie heel bijzonder en tot weder hoors doei.

ilse donkers

he ladies,
super hoor,duiken is echt gaaf!!
wel goed eten he,
heel veel plezier,ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur!
veel liefs ilse

Carina

Hallo Jeanne en Ellen,

Ik had bij Liesbeth al geinformeerd of het kon kloppen ,dat ik geen verhaal meer had gezien, of het soms aan mijn laptop lag. (geintje) Ik snap goed, dat je niet altijd tijd en zin hebt om daar aan te denken.

Leuk , op de verjaardag van Ashiraf bij hem te zijn ellen!
Ik hoor van Rudy ook, dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn, hij hoort ook steeds:jambo en muzgu.
Je bent daar echt in een andere wereld hè. Die bus reis naar Arusha, doet me denken aan het boek: de blanke massai. Geniet van alle belevenissen daar, en ook op tijd relaxen hè.

Liefs,
Carina

Hilde

Hee Ellen en Jeanne! Hier een berichtje vanuit Nepal! Jullie reis klinkt erg goed! Jullie zullen er met zijn tweeën wel aan uit komen :) ik vermaak me hier ook prima! Als je terug bent zullen we elkaar veel te vertellen hebben! Vermaak jullie nog! Dan doe ik dat ook! Namasté vanuit Kathmandu! X

Marian en Rinus

Ellen en Jeanne, heel leuk om jullie verhalen te lezen. Veel dingen komen ons bekend voor. Afrika is een belevenis, een land dat alles in zich heeft; mooie natuur, de dieren én de bevolking. Geniet ervan dat jullie dit samen kunnen ondernemen en waar jullie straks nog heel vaak aan terug denken. Veel plezier samen.

marjanne

Hoi Hoi ik moet jullie de groetjes doen van Dorotha toen ik vertelde dat we iets van je hadden gehoord klonk er een diepe zucht en 2 duimen gingen omhoog !!
Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

jos, annie en de kids

Heej Ellen en Jeanne,

Goed om iets van jullie te horen, het klinkt allemaal geweldig, geniet van julie tijd daar in Afrika, we blijven jullie volgen

Fred, Ria en de rest

Hoi guppies
Leuk om te horen dat het weer allemaal goed vertoeven is daar. Wij blijven jullie toch steeds volgen, een beetje uit nieuwsgierigheid en een beetje uit jaloezie. Gaat het met het eten daar wel goed want jullie moeten niet als een zombie terug komen. Ik ga afsluiten want morgen staat er weer een krantenwijk op mij te wachten en maandag gaan ook wij op vakantie om de jaloezie wat te verzachten. Groetjes en het gaat jullie goed!!!!!!!!!

Kaatje Kauwgom

Heeeey, leuke verhalen! Geniet van jullie reis en waar is de bruiloft? Heb wel zin om weer een keer naar Africa te gaan? Anyway enjoy your trip, hug hug

Reactie voor kaatje kauwgom :P

haha, laten we het eerst hebben over of er ooit een bruiloft gaat komen :-P ik ben niet zo van het trouwen denk ik! Ja africa is heel mooi! dankjewel. xx Ellen en Jeanne.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!