Welkom meereizigers!

Nieuw verhaal!

Hallo allemaal,

Jullie reacties zijn echt super leuk om te lezen hier!

Ik voel me hier namelijk enorm thuis maar zodra ik al jullie berichtjes lees merk ik pas hoe ver ik van huis ben!

Het is al weer een tijd geleden dat ik er een verhaal op gezet heb, dat komt omdat ik hier zoveel meemaak dat ik echt geen tijd heb om te schrijven.

Ik bemerk dat ik steeds meer tot de ware cultuurdingen kom!

Hier zitten hele verschrikkelijke en onbegrijpelijke dingen bij maar ook die ervaringen zijn goed om mee te maken. De eerste weken hebben we hier als ‘naive muzungu’ rondgelopen en van alle schitterende dingen genoten. Maar nu ik hier bijna een maand ben, merk ik ook steeds meer van de corruptie hier. Mensen die geen baan kunnen krijgen omdat de rijke elkaar baantjes toespelen, politie die kan doen wat ze wil, en een beveiligingsman die ons in de gaten houdt.

Bijna elke avond ga ik Kinoni town in om nog even met de lokals te spreken, hier maak ik echt de leukste en raarste dingen mee. Gisteren hoorde ik van een vriend van me, genaamd ashiraf, dat ze hadden gewonnen met voetbal en dat ze daarom een groot feest gingen geven. Dennis en ik werden meegenomen naar een berg waar ze het vlees aan het klaar maken waren. Dit was echt zo vet rauw en niet westers. Ze waren een geit aan het slachten, gelukkig was die wel al dood gemaakt maar geloof me niets bleef over aan de verbeelding. Een jongen heeft de hele tijd met z’n kop rond gelopen, echt best luguber!

Maar ik sta er ook telkens weer van te kijken hoe makkelijk ze zich hier kunnen vermaken. Laatst hadden ze een hardloopwedstrijd georganiseerd. Een aantal boda’s voorop voor het licht en om het verkeer weg te houden, iedereen geld inzetten en rennen maar!

Met deze jongens ga ik in het weekend ook stappen! Afgelopen weekend zijn we naar lake bunyoni geweest, dit was echt vet mooi (ik wil jullie niet jaloers maken maar typ het maar eens in op google)!

Ondanks dat we moe waren van de reis zijn we toch nog zondagavond naar the Ambiance geweest.

Het was zo’n grappige avond, de jongens hadden een taxi geregeld en dat was echt tien keer niks.

We stapten in en echt niets deed het aan die auto! De kilometerteller was kapot, wat mensen hebben de auto aangeduwd want hij startte niet en op het moment dat de ‘chauffeur’ in stapte barstten we echt in lachen uit! Die jongen kwam niet eens boven het stuur uit!! Zoals altijd zaten we met veel ste veel man in de auto, hier passen er namelijk 14 mensen in een auto. Dit zorgde op de terugweg weer voor een grappig cultuurverschilletje! vijf man zaten op de achterbank en ik als kleintje moest er op gaan liggen. De jongens vonden dit heel grappig, dus toen Luka navroeg waarom het zo grappig was, schoot ons ineens iets te binnen. Hier zijn benen namelijk heel sexy (onze borsten/billen) en ik lag met mijn rok aan met mijn benen over Dennis en Ashiraf. Gelukkig heeft onze Hollandse Dennis netjes mijn rok zo ver mogelijk over mijn benen getrokken! Tja,.. cultuurverschillen!

We zijn de afgelopen dagen ook flink aan de slag gegaan op het project.

we hebben echt vet veel ovens gebouwd en we zijn een aantal dagen water gaan halen.

Na het doen van dit werk is mijn respect level voor de afrikaanse bevolking enorm gestegen! Onder deze weersomstandigheden is dat werk echt zwaar.

Het lesgeven is ook heel nuttig hier, de mensen zijn leergierig maar over sommige onderwerpen weten ze echt helemaal niets. We hebben op verschillende scholen les gegeven over menstruatie. De kinderen weten namelijk echt niet wat ze overkomt zodra ze voor het eerst ongesteld worden. De oudere vrouwen weten ook niet hoe het werkt. We verkopen hier voor een bugetbedrag uitwasbaar maandverband. Dat is echt een goede uitvinding, want de meeste hebben niets om te gebruiken.

Gisteren was het cadeautjesdag, we hebben 35 stuks kleding uitgedeeld, ik en luka hebben een aantal kinderen de afripads (uitwasbaar maandverband) kado gedaan, en we hebben vet veel malariapillen ingeslagen voor Tessa bij de plaatselijke winkel. Deze mensen waren allemaal echt vet gelukkig!

Ik geniet ook heel erg hier van de kleine dingen, gisteren leek onze tuin wel op een speeltuin! Dertig kinderen waren aan het touwtjes springen, voetballen en muziek aan het luisteren.

Nu zijn de andere vrijwilligers zich aan het wassen in een teil, en de kinderen kijken en helpen ons met tips om ons te wassen. Morgen is al weer de laatste dag van mijn medevrijwilligers dus dan hebben we een hele dag vol met afscheidsfeestjes en ga ik proberen om me hier vier dagen alleen te vermaken in Kinoni town! Jullie horen nog hoe me dat vergaat, bedankt voor het lezen van mijn verhalen.

Reacties

Reacties

marjanne

wat een wereld van verschil, !!
geniet nog van de tijd die je daar hebt en kom dan maar weer gauw terug , we missen je !! hahaha
doeiiiiiiiii


p.s ik ga even googlen

Jeanne

Ellen ben je ook al een beetje rustiger geworden, als toen je wegging, volgens mij leef je daar ook je dagen dubbel ( en dat kan toch niet in afrika)
Hopelijk zijn je nieuwe collega's net zo cool als de eerste!
Draag je steentje bij aan de ontwikkeling van afrika.
Hier alles z'n gangetje (:
Lieve groetjes en een dikke kus van je allerliefste moeder en tot over een kleine maand xxxx

Imke

Heee Ellen,
Je maakt me toch wel een beetje jaloers hoor!;)
Echt een ervaring uit duizenden! Zo onvoorstelbaar hoe ze daar leven en waar ze tevreden mee (moeten) zijn.
Heel veel plezier nog en succes met het project!
xxxxxx

erica

Hier bij de vijver in bels bijna hetzelfde als bij jou, water uit de pomp (erg koud met je kop eronder) en buiten op het vuur koken, alleen bij een temperatuurtje van 14 graden, dus met een dik vest aan en veel en vaak regen. Maar ik klaag niet, want het is hier toch vast wel luxer dan bij jou.
Heb je je schriftje al vol geschreven met hun taal? Ik ben benieuwd. Groetjes vanuit het verre noorden.
Doe iedereen daar de groetjes van Erica

Marlie

Hey el!
Fijn dat je weer een verhaaltje geschreven hebt! Misschien moet ik je maar even komen opzoeken de laatste weken ;) Omdat je me echt niet meer langer kan missen, je weet :P. Haha nee grapje, ik kan niet, iemand moet op je kamer passen! Ik zal je straks even mailen! Veel plezier daar zusje!
x x x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!