Welkom meereizigers!

all the way to Kinoni town!

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties die we van jullie trouwe volgers krijgen!! Ik begreep dat menig volger toe is aan een nieuw verhaal!?
Kom op dan!

We besloten om onze safari met één dag te verlengen, enkel omdat dit reistechnisch ons vele uren in de enorm oncomfortabele bussen zou schelen. Je mag als toerist niet door de parken reizen zonder de entree te betalen, en om de parken heen is heel ver. Dus op naar 3 dagen wildlife spotten!!

Op dag nummero één reisden we af naar 2300m hoogste, namelijk de top van de Nogoro krater! Onderweg zagen we maar liefst drie ongelukken door de dichte mist en de smalle ronde straat naar boven. Eenmaal boven leek het weer behoorlijk op een mistige winterdag in Nederland! Dus maar weer snel afdalen in de krater om de dieren te spotten! Onder in de krater was het warmer dan een gemiddelde zomerdag in Nederland ;-). Onze eerste safari dag was al behoorlijk succesvol! We zagen de zwarte neushoorn, leeuwen en het luipaard. Dus we konden de eerste drie van de big five al afvinken!
‘s nachts aangekomen op het koude kamp aten we in drie-dubbele-kledij in een grote schuur ons avondeten. Daarna lekker in onze warme slaapzakken.

Gelukkig konden we de dag erna op naar het warme serengetti national park! Even om jullie een idee te geven, dit park is groter dan Nederland, een uitgestrekte vlakte, en de woonplaats van veel super gave dieren!
Hier maakte we onze big five compleet, en we zagen hoe een aantal leeuwen aan het genieten waren van een lekker malse zebra.
De derde dag maakte we nog een early morning gamedrive, omdat de dieren dan actief zouden zijn, de safari zat erop!

Onze gids zetten ons af bij het ‘busstation' richting mwanza, vanuit daar zouden we de ferry nemen over het victoria meer en in no time in uganda zijn. Echter halverwege de rit kwamen we erachter dat hij ons in de foute bus gedropt had, we gingen naar moshi! Heel fijn, mwanza is richting zuid en moshi richting noord. Dan maar op naar Kenia!

Na ons Keniaanse visa geregeld te hebben en onze sjekkie jeanne al bijna een boete had gekregen omdat ze aan het sjekken was in het doanekantoor, zijn we maar snel weggelopen.
Onze eerste stap op Keniaanse bodem was gezet en we stonden al omcirkeld door ongeveer 30 ‘behulpzame' Kenianen. Een beloofde ons dezelfde dag/nacht naar onze eindbestemming Kinoni (Uganda) te brengen. Dit was een verleidelijk aanbod omdat de reis 650 kilometer ver was en we op deze manier er heel snel zouden zijn zonder overnachting, echter het was niet goedkoop!
De reis ging voorspoedig we stonden binnen vier uur al aan de Keniaanse-Ugandeese grens. De hoop om ‘s avonds al in Kinoni aan te komen groeiden, achteraf misschien een beetje naïef want het blijft natuurlijk Afrika!
Bij de grens bleken problemen te zijn, de taxichauffeur kon ons niet verder brengen en de beloofde Ugandeese broer die ons vanuit de grens zou ophalen en verder zou brengen bleek niet meer te bestaan. Ons geld ook niet, want dat was al omgezet in benzine!
Hier gingen we het natuurlijk niet bij laten, dus nadat wel dertig omstanders allemaal hun eigen visie gegeven hadden besloten we naar de politie te gaan!
Zij waren heel erg begripvol maar konden ons met de geld kwestie niet helpen, we kregen slechts twintig euro terug. De taxichauffeur werd gearresteerd, en kon ons niet meer geld teruggeven omdat de rechtzaak dan niet sterk zou zijn!
Tja, accepteren en drie uur wachten tot de bus naar Kampala zou komen! Om twee uur 's nachts verlieten we Kenia, de bus was behoorlijk luxe en we waren er in no time!

Een aantal leuke feitjes van onze reis tot nu toe:
Wist je dat,..
- we binnen tien uur drie verschillende continenten bezocht hebben (Europa, Azië en Afrika)
- we binnen 6 uur drie verschillende landen bezocht hebben (Tanzania, Kenia en Uganda)
- we de enige krater ter wereld waar dieren leven bezocht hebben (Nongoro krater)
- we in vijf dagen tijd meer dan 1500 kilometer op Afrikaanse hobbelwegen hebben afgelegd!

Alle spannende Kinoni verhalen houden we nog even voor ons zelf!
Tot de volgende keer!

Ps. De foto's zijn te vinden op Ellen haar facebook!

Baukje

Wat een avontuur, passen jullie wel op! Want zo te horen zijn de taxi chauffeurs niet te vertrouwen... Veel plezier nog en ik kijk uit naar de foto's op FB!!

Jeannie

Wow wat een avonturen. Jullie hebben inderdaad al veel gezien. Geniet er maar van en pas goed op jullie zelf.
Groetjes Jeannie

Je pa. Gerard

Heej, Muzgu's.
Wohh wat een prachtige plaatjes.
This is live, reeel wild live. Lekker, genieten van jullie belevingen.
Blijft goed oppassen, muzgu's, in het 'donkere', zwarte Afrika. Vervolg jullie reis, blijf ons op de hoogte houden en geniet. Groetjes xx je pa. Gerard

Loes Dijkmans

Wat een leuk verhalen! En wat maken jullie allemaal toch veel mee. Erg leuk om allemaal te lezen. Ik was al de hele tijd aan het wachten op foto's maar hoorde op het werk (waar ik de laatste tijd weinig was geweest) dat die op ellen dr facebook stonden. En wat bleek, ik had je nog niet als facebookvriend ellen:( schandalig. Gelukkig heb je me geaccepteerd en kan ik bij jullie verhalen ook een klein beetje een indruk krijgen. Ik hoop dat jullie nog een ontzettend veel mee gaan maken en dat ik dan van jullie verhalen en foto's kan genieten. Nog een ontzettend leuke tijd samen!! xx

Loes Dijkmans

Ook even de groetjes van alle poolse mensjes. Ze blijven maar vragen hoe het met jullie gaat. Dus bij deze!

Fred, Ria en de kids

Fijn om te horen waar ik de foto"s kan vinden , heb nog steeds niets gezien . Leuk om weer wat leuke dingen van jullie te horen . Hoop dat mijn vakantie ook zo avontuurlijk word ! Het gaat jullie goed en we blijven jullie volgen . Grooetjes en tot horens

Renee

Wauw wat een verhaal weer! Top! Geniet er van! Xx

Carina

Hallo Jeanne en Ellen,

Leuk om te lezen, maar wel spectaculair en soms spannend. Blijf wel opletten daar. Jullie staan je mannetje wel samen.

Veel plezier, Groetjes, Jos en Carina

ria

hallo jeanne en ellen, hoe gaat het daar.
hier in het summerse dorp gaat het redelijk goed.
ik ben niet erg ziek , dus wij gaan er voor?
doen jullie wel voorzichtig daar in het grote land.
DE groetjes van de maasjes van de swaanesdries.

Marjanne

wat een belevenissen !! super !!
Het gaat jullie goed zo te horen en de foto's zijn prachtig !!

groetjes uit een zonnig summeren

hans donkers

spannende vehalen ,taxi chaufeurs zijn niet te vertrouwen en let wel een beetje op de centjes anders valt dadelijk het project in duigen.Ellen ik weet wel dat jij een foto model bent maar pak zelf ook eens de camara zodat ons jeanne met van die knappe zwarte mannen op internet komt.
blijf genieten tijd vliegt doei.

ilse donkers

haha het is toch wat met die sjekkies,
hier is het ook een paar dagen zomers weer,
heel veel plezier, groetjes ilse

p.schroijen5@upcmail.nl

Hallo Ellen en Jeanne wat n avontuur een reis om nooit te vergeten.Wel elke keer spannend wat jullie allemaal mee maken en beleven.Ik blijf jullie volgen en kijk er nu al naar uit naar jullie volgende verhaal.Pas goed op jezelf want het is natuurlijk geen Someren Heide. Nog super veel plezier en geniet ervan.Gr Peter Rian en Eloy Schroijen.

christel en Miel

Hey... Leuk om jullie avontuur te lezen.. Sorry laten reactie, maar we volgen jullie! Have fun. Kus

Liesbeth

Jullie breken records die geen Somenaar je na doet maar dat houd het levendig

ans bosch

nou,nou,jullie maken wat mee hoor,wat een verhalen zeg wij zijn net 2 uurtjes terug van vakantie in frankrijk,en was erg benieuwd hoe jullie het maakte,en dan lees je dit,spannend hoor,blijf wel goed op elkaar passen en ik zie uit naar jullie nieuwe verhalen,groetjes van ans
doeiii